Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta w Kamiennej Górze
Bip - Strona główna

Gmina Miejska

Urząd Miasta

Rada Miasta

Władze Miasta

Gospodarka finansowa

Zarządzenia Burmistrza

Akty prawne

Oświadczenia majątkowe

Gospodarka przestrzenna

Ochrona środowiska

Infrastruktura Miejska

Sprawy Społeczne

Wyniki kontroli wewnętrznych

Wykaz udzielonych dotacji

Dostęp do informacji publicznej

Wybory i referenda

Zgromadzenia publiczne

Lobbing

Oświata »

Rejestry

Budżet obywatelski

Petycje

Ochrona danych osobowych

Wyniki kontroli zewnętrznych

Konsultacje społeczne

Raport o stanie Gminy Miejskiej Kamienna Góra

Nieodpłatna pomoc prawna »

Powszechny Spis Rolny i Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami »

Zgłoszenia naruszeń

Regulamin na słupy i tablice informacyjne

walidacja css walidacja html
Strona główna » Dostęp do informacji publicznej » Instrukcja obsługi BIP
Szukaj

Dostęp do informacji publicznej: Instrukcja obsługi BIP

Zgodnie z wymogami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. Nr 112, poz. 1198) i rozporządzenia ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz.U. Nr 10, poz. 68), strony Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Miejskiej Kamienna Góra posiadają:

  • logo Biuletynu Informacji Publicznej wraz z odsyłaczem do strony głównej Biuletynu,
  • logo serwisu informacyjnego Gminy Miejskiej Kamienna Góra wraz z odsyłaczem do strony głównej serwisu,
  • menu przedmiotowe obejmujące grupy tematyczne, w które zostały zgrupowane informacje publiczne udostępniane w Biuletynie na podstawie ustawy,
  • odsyłacze do instrukcji korzystania ze stron Biuletynu oraz informacji dotyczącej sposobu dostępu do informacji publicznych będących w posiadaniu Urzędu Miasta, a nieudostępnionych w Biuletynie,
  • treść strony wraz z danymi teleadresowymi każdej osoby redagującej stronę Biuletynu i umieszczającej na niej informacje oraz datą dokonania zmiany zawartości strony,
  • moduł wyszukujący, umożliwiający znalezienie stron Biuletynu zawierających wyrażenie poszukiwane przez odwiedzającego Biuletyn,
  • informację o liczbie odwiedzin każdej strony Biuletynu.

Menu przedmiotowe

Podstawowym elementem strony umożliwiającym dostęp do poszukiwanych informacji jest menu główne, znajdujące się w lewej części ekranu. Podzielone jest ono na kilka działów tematycznych, grupujących informacje umieszczone w Biuletynie. Po wskazaniu kursorem myszy odpowiedniego działu i naciśnięciu lewego przycisku myszy, otwiera się odpowiadające danemu działowi wielopoziomowe menu podrzędne, grupujące w sposób bardziej szczegółowy informacje umieszczone w Biuletynie. Sposób korzystania z menu podrzędnego jest taki sam, jak w przypadku menu głównego.

Treść strony

Treść strony wypełnia obszar wyświetlany na ekranie między nagłówkiem strony (na górze) a stopką (na dole). W treści strony mogą występować elementy aktywne tzw. odsyłacze, które umożliwiają zmianę aktualnie oglądanej strony, lub przemieszczenie się do innego fragmentu aktualnie oglądanej strony. Standardowo wyświetlane są one w kolorze granatowym z atrybutem podkreślenia. Aby przy ich pomocy "przenieść się" w inne miejsce w serwisie, należy wskazać odsyłacz myszką i nacisnąć jej lewy klawisz, gdy kursor myszy zmieni kształt (przyjmie postać dłoni).

Stopka

Na każdej stronie Biuletynu Informacji Publicznej, w dolnej część ekranu, wyświetlana jest stopka, zawierająca następujące informacje:

  • dane teleadresowe osoby redagującej daną stronę Biuletynu i umieszczającej na niej informacje,
  • datę dokonania zmiany zawartości strony,
  • liczbę odwiedzin danej strony,
  • odsyłacz do rejestru zmian danej strony,
  • odsyłacz do instrukcji korzystania ze stron Biuletynu,
  • odsyłacz do informacji dotyczącej sposobu dostępu do informacji publicznych będących w posiadaniu Urzędu Miasta, a nieudostępnionych w Biuletynie,
  • odsyłacz do spisu wszystkich osób redagujących Biuletyn.

Wyszukiwarka

W lewej górnej części ekranu, jako pierwsza pozycja w menu podrzędnym, na każdej stronie Biuletynu widoczne jest pole wyszukiwarki. Poszukiwane hasło należy wpisać w pole i nacisnąć przycisk "szukaj". Wpisywane hasło może składać się z kilku słów, które należy wpisać, oddzielając je spacjami. Można stosować cudzysłowy - jeżeli wyszukiwaną frazę umieścimy w cudzysłowie, to wówczas znalezione zostaną strony zawierające dokładnie taką frazę. Można także używać znaków: ? oraz *, których znaczenie jest następujące:

  • ? - zastępuje jeden dowolny znak,
  • * - zastępuje dowolną liczbę znaków.

W odpowiedzi zostanie wyświetlona strona zatytułowana "Wyniki wyszukiwania" zawierająca listę znalezionych stron zawierających poszukiwane słowo lub frazę.

Rejestr zmian strony i dostęp do stron archiwalnych

Na każdej stronie Biuletynu Informacji Publicznej, w górnej część ekranu, wyświetlana jest stopka, której jednym z elementów jest odsyłacz do rejestru zmian danej strony. W rejestrze tym odnotowywane są wszystkie zmiany zawartości danej strony, w której każda zmiana posiada krótki opis (czego dotyczyła) oraz datę jej dokonania.

Aby "otworzyć" rejestr zmian danej strony, należy wskazać odsyłacz myszką i nacisnąć jej lewy klawisz, gdy kursor myszy zmieni kształt (przyjmie postać dłoni). Po otwarciu rejestru, na stronie wyświetlana jest tabelka z dwoma kolumnami: "data modyfikacji", "zakres modyfikacji". Dzięki odsyłaczom, znajdującym się w kolumnie "data modyfikacji" możliwy jest dostęp do archiwalnej zawartości danej strony i wyświetlenie jej w postaci sprzed wprowadzenia danej modyfikacji. W ten sposób można prześledzić całą historię danej strony: od momentu jej udostępnienia do chwili obecnej - najwyższa pozycja w tabelce zawiera odsyłacz do strony aktualnej.

Rejestr zmian danej strony zawiera więc pełny zestaw archiwalnych postaci danej strony i umożliwia odtworzenie zawartości strony z każdego etapu jej modyfikacji oraz dostęp do wszystkich materiałów publikowanych na stronie, nawet tych, których już nie ma stronie aktualnej.

Dokumenty specyficzne dla urzędu takie jak np. treść prawa miejscowego, zarządzenia burmistrza zapisane są w postaci plików o rozszerzeniu pdf. W celu ich odczytania na komputerze powinien być zainstalowany program Acrobat Reader.
Jest to darmowy program dostępny w internecie pod adresem:
http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep.htm


   

wstecz